Deutériummegvonással egészségünk megőrzéséért

A deutériumot 80 évvel ezelőtt fedezte fel Harold C. Urey, akit ezért 1934-ben kémiai Nobel-díjjal jutalmaztak. De vajon sejtette-e akkor a tudós, hogy milyen jelentős felfedezéssel járult hozzá egészségünk megőrzéséhez?

viz2.jpgA deutérium a hidrogén egyik izotópja. Abban különbözik a közönséges hidrogénatomtól, hogy atommagja a proton mellett egy neutront is tartalmaz, azaz a tömegszáma egy helyett kettő; innen ered a nehézhidrogén elnevezés is.

Ahogyan a hidrogén is, a deutérium is jelen van a vízben, a szerves vegyületekben és az élőlényekben is. Az élőlények deutériumtartalmát a vizek és a csapadék deutériumtartalma határozza meg, azaz az elfogyasztott víz deutériumtartalma befolyásolja szervezetünk deutériumkoncentrációját.

1990-ben indultak azok a vizsgálatok, amelyek a deutériummegvonás biológiai hatásait kutatták. A kísérletek során arra keresték a választ, hogy milyen szerepet tölt be a deutérium az élettani folyamatok szabályozásában. Arra jutottak, hogy minél alacsonyabb az ivóvíz deutériumtartalma, annál lassabb a sejtosztódás folyamata – azaz annál lassabb a szervezet „öregedése”, ugyanakkor csökken a valószínűsége a hibás sejtosztódásnak is. Feltételezik, hogy a sejtek szaporodásához elengedhetetlen a deutérium jelenléte, és a sejtosztódás elindításához a jelet az adja, ha a deutérium aránya időlegesen megnő a hidrogénhez képest. Ennek gyógyászati jelentőségére is rámutattak: amennyiben a deutériummegvonás révén lecsökkentjük a szervezet deutériumkoncentrációját, a sejtosztódás feltétele nem biztosított, s a daganatos sejt csak sokkal később tudja a számára ideális deutérium-hidrogén arányt elérni, azaz gátoljuk növekedését.

deu.jpgAz alacsony deutériumtartalom onkológiai célú alkalmazásáról a világon elsőként dr. Altermatt számolt be. Az általa végzett állatkísérletek során az egészséges sejtek nem reagáltak a változásra, a beteg daganatsejtek osztódása azonban csökkent, az esetek nagy százalékában a tumor visszafejlődése volt megfigyelhető. Oroszországban az 1990-es évek elején kezdődött klinikai vizsgálatokban legjobban az emlő-, a tüdő- és a prosztatadaganatok reagáltak a kezelésre. A víz fogyasztása a hagyományos terápiák kiegészítéseként javasolt, mert csökkentheti azok mellékhatásait és gátolhatja további áttétek képződését más szervekre.

Az alacsony deutériumtartalmú víz tartós fogyasztása a deutériummegvonás tumorellenes hatása mellett a szervezet méregtelenítéséhez is hozzájárulhat és energiával töltheti fel a testet.

 Forrás:

  • Institute of Pathology in Lucerne, Switzerland. Cancer Journal (Philadelphia), 1988, 62 (3), 462-6. Anti-proliferative effect on cancer with no toxic side effects.
  • Russian Academy of Sciences (Possibility of deuterium free water using as Antitumoral means with reference to conditions of Martian expedition)
  • Dr. Kohán József: A víz- és más oxigénterápiák összehasonlítása I., Nutrition&Health, 2008.
This content requires Flash

Download the free Flash Player now!

Get Adobe Flash Player

Visit our distributors sites on www.mycali.biz!

english.calivita.com